Evenement ondersteuning
Onze vereniging verzorgt evenementen van eerste hulp tijdens. Indien je een evenement organiseert en gebruik wilt maken van onze diensten vragen wij om in een zo vroeg mogelijk stadium met ons contact op te nemen; te vaak blijkt dat zaken als EHBO pas op het laatste moment geregeld worden terwijl een datum al vele maanden, soms zelfs een jaar van te voren bekend is. Aanvragen dienen ten minste 2 maanden vooraf te worden ingediend en voor de periode juni-oktober niet later dan 1 maart. Helaas kunnen wij je,, zelfs bij een tijdige aanvraag, niet meteen een toezegging doen, omdat ook wij afhankelijk zijn van vrijwilligers. Je dient erop te rekenen dat wij een aantal weken nodig hebben om je te laten weten of wij uw aanvraag kunnen honoreren.
De evenementencoördinator kan je informeren over de noodzakelijke voorzieningen, waaronder een of meerdere beschutte locaties voor de EHBO-post(en), de aanwezigheid van stromend water, tafels en stoelen, de bereikbaarheid van locaties voor hulpverlening en de verzorging van hulpverleners. Indien je met ons contact opneemt zal onze coördinator een aantal gegevens nodig hebben, zoals:
Aangezien preventie van ongevallen voorop staat, verlenen wij als vereniging geen medewerking indien daartoe naar onze mening onvoldoende maatregelen zijn getroffen. Wij verwachten dat aan onze vrijwilligers alle noodzakelijke medewerking wordt verleend. Mocht blijken dat afspraken niet zijn nagekomen en dat daardoor de veiligheid of de hulpverlening onvoldoende is gegarandeerd, dan behouden wij ons het recht voor om ter plaatse af te zien van het meewerken aan uw evenement. Als organisatie zult u daaruit uw conclusies moeten trekken. Helaas is dit voorbehoud in het verleden noodzakelijk gebleken; indien wij als vereniging meewerken dan willen wij het ook goed doen. Wij vragen daarvoor om begrip.
Wij wijzen erop dat onze leden slechts eerste hulp verlenen in afwachting van professionele hulpverlening. Relatief kleine ongevallen (schaafwonden e.d.) kunnen wij zelf afhandelen; desnoods verwijzen wij een slachtoffer door. Wij vragen de organisatie zelf te voorzien in het eventuele vervoer van een slachtoffer naar een huisarts of ziekenhuis (vb. een leraar die kinderen zo nodig naar de huisarts brengt).
Inzet vindt plaats in de vorm van een of meerdere teams van 2 personen. Onze vereniging vraagt een kleine bijdrage in de kosten van de organisatie en een vergoeding van het verbruikte materiaal. Bij grootschalige evenementen zal het nodig zijn om de hulpverlening op andere wijze te regelen. Onze coördinator zal je, indien nodig, doorverwijzen.
Met (aan)vragen kun je per e-mail terecht bij onze evenementencoördinator.
Copyright © E.H.B.O. Nuth